Veelgestelde vragen

Hoe kan ik reserveren voor een film?

Reserveren kan op twee manieren:

Via deze website kunt u dag en nacht reserveren. U dient eenmalig een account aan te maken. Daarnaast is het ook mogelijk om telefonisch te reserveren via telefoonnummer: 0527 - 699 868. Dit is alleen mogelijk tijdens onze openingstijden.

 

Kan ik zelf mijn plaatsen uitkiezen als ik reserveer?

Ja, dit kan online tegen een meerprijs van €0,50 per zitplaats. Gelieve er rekening mee te houden geen losse stoel over te houden. Wanneer dit in uw reservering wel het geval is en er wordt grote drukte verwacht bij desbetreffende filmvoorstelling, loopt u het risico dat uw reservering verplaatst wordt zodat onze medewerkers meer mensen in deze zaal kunnen plaatsen.

U kunt ook altijd even overleggen met onze medewerkers over bepaalde zitplaatsen. Neem dan, tijdens openingstijden, telefonisch contact met ons op: 0527 - 699 868.

 

Tot wanneer kan ik mijn gereserveerde kaarten afhalen?

Gereserveerde kaarten blijven staan tot aanvangstijd van de film. Het is echter wel aan te raden om minimaal 15 minuten voor aanvang uw kaarten af te halen. Vooral in het weekend en in vakanties kan het voorkomen dat de wachtrij bij de kassa enkele minuten in beslag neemt. Wanneer het voorprogramma is afgelopen kan de toegang tot te film worden geweigerd.

 

Kan ik betalen met de Nationale Bioscoopbon?

Movieskoop Cinemas is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten. Dat betekent onder andere dat wij bioscoopbonnen verkopen en innemen. Bioscoopbonnen kunnen niet ingewisseld worden voor contanten. Wel ontvangt u restitutie voor het te veel betaalde bedrag mits dit niet meer is dan de waarde van de bioscoopbon. Daarnaast accepteren wij ook de 'Bioscoop Cadeau Card'. Deze geeft recht op 1 of 2 gratis filmtickets (op deze kaarten geldt geen restitutie). Sinds mei 2016 is het ook mogelijk om 'Bioscoop Cadeau' (de blauwe bioscooppas) bij ons in te leveren. Deze geeft recht op 1 gratis filmticket of op 1 gratis filmticket inclusief 1 flesje frisdrank en 1 bak medium popcorn (op deze kaarten geldt geen restitutie).

Het is niet mogelijk om met andere landelijke waardecheques, zoals VVV-bon, Podium Cadeaukaart of de Nationale Entertainment Card te betalen.

 

Verkopen jullie ook bioscoopbonnen?

Ja, de Nationale Bioscoopbon is bij ons te koop. Sinds 2014 is dit een pasje waarop u een bedrag van €5,- tot €150,- kunt laten zetten. Op onze site kunt u onder 'toegangsprijzen' zien welk bedrag voor uw cadeau het beste in aanmerking komt.

 

Kan ik betalen met de Cultuurkaart?

Het is mogelijk, mits er tegoed op de kaart staat, te betalen met de cultuurkaart. Deze kaart is persoonsgebonden. Op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag (behalve in de schoolvakanties) geldt een korting van 1 euro op het bioscoopkaartje van de cultuurkaarthouder.

 

Wat zijn de openingstijden van de kassa?

Onze kassa is dagelijks geopend. Wanneer de kassa geopend is, zijn wij ook telefonisch bereikbaar.

Maandag: vanaf 19.30 uur

Dinsdag: vanaf 18.30 uur

Woensdag: vanaf 13.00 uur

Donderdag*: vanaf 18.30 uur

Vrijdag: vanaf 15.30 uur

Zaterdag en zondag: vanaf 13.00 uur

 

* Op donderdagen waarop een voorstelling van Cinema+ staat gepland, zijn wij geopend vanaf 13.00 uur.

 

In iedere schoolvakantie zijn wij dagelijks geopend vanaf 11.30 uur.

 

Is Movieskoop Cinema's makkelijk toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Jazeker, Movieskoop Cinema's in Emmeloord beschikt over een lift en een toilet voor mindervaliden. Alledrie de zalen zijn makkelijk bereikbaar met een rolstoel. Er is echter per zaal maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar geschikt voor rolstoelgebruikers. Omdat wij graag rekening met u willen houden, raden wij aan om van tevoren contact op te nemen: telefonisch (0527 - 699 868) of via de mail (emmeloord@movieskoop.nl).

 

Wanneer wordt het nieuw filmprogramma bekendgemaakt?

In alle bioscopen begint de speelweek op donderdag en eindigt op woensdag. Het nieuwe filmprogramma is op maandagavond telefonisch op te vragen. Op maandagavond zal de website bijgewerkt zijn zodat er online gereserveerd kan worden.

Wel kan het personeel u vaak al eerder informeren over bepaalde films. Neem hiervoor gerust contact met ons op!

 

Tot wanneer draait een film?

Helaas kunnen wij hier geen specifiek antwoord op geven. Hoe lang een film draait in onze zalen is afhankelijk van het aantal bezoekers van de film en van de nieuwe films die in première gaan. Wij kunnen dus van tevoren helaas niet bepalen hoeveel weken een film te zien is bij ons in de bioscoop.

 

Soms staat er bij een film 'OV' of 'NL'. Wat betekent dit?

Sommige animatie- of familiefilms komen op de Nederlandse markt met een Originele Versie (OV) en een Nederlands gesproken versie (NL). In de meeste gevallen draaien wij enkel de Nederlands gesproken versie.

 

Zit er een pauze in de film?

Movieskoop Cinema's in Emmeloord onderbreekt iedere film voor een korte pauze. De films georganiseerd voor het Filmhuis zijn hier, mits de film niet langer duurt dan 120 minuten, een uitzondering op. U kunt de pauze benutten voor een toiletbezoek of voor een versnapering, maar natuurlijk ook om gewoon even de benen te strekken!

 

Hoe zit het met de leeftijdskeuring 16+?

Wij kunnen bezoekers die jonger zijn dan 16 jaar met geen enkele uitzondering toelaten tot een film met de leeftijdskeuring 16+. Dit kan dus ook niet onder begeleiding van een volwassene. Bij twijfel kan het personeel van Movieskoop Cinema's vragen om een identiteitsbewijs. Wanneer de bezoeker geen identiteitsbewijs bij zich heeft, kan de toegang tot de film geweigerd worden.

Volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij iemand jonger dan 16 jaar toelaat tot een film met de leeftijdskeuring 16+. Dit is dus geen regel die Movieskoop Cinema's zelf bedacht heeft...

Zie www.kijkwijzer.nl voor meer informatie.

 

Maar hoe zit het dan met de andere leeftijdskeuringen (AL, 6+, 9+ en 12+)?

Dit is een adviesleeftijd. Wanneer een kind jonger is dan de aangegeven leeftijd, mag hij of zij dus wel naar de film mits hij of zij onder begeleiding van een volwassene naar de film gaat.

Zie www.kijkwijzer.nl voor meer informatie.

 

Ik heb een compliment of een klacht. Waar kan ik deze kwijt?

In beide gevallen kunt u contact opnemen via de mail: emmeloord@movieskoop.nl

Er wordt hierna zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.

 

Waar kan ik terecht als ik iets verloren ben in de bioscoop?

Ook dan kunt u mailen naar bovenstaand mailadres (emmeloord@movieskoop.nl). Ook kunt u, tijdens openingstijden, telefonisch contact met ons opnemen: 0527 - 699 868. Het gebeurt regelmatig dat een verloren voorwerp allang gevonden is!

 

Staat uw vraag hier niet bij? Stel hem gerust! Neem contact met ons op via telefoonnummer 0527 - 699 868 of via emmeloord@movieskoop.nl